Sana



Mitä mun pitikään sanoa?

- tuntematon puhuja


Viestintätoimisto Verbaalin pieti maailman viestinnässä on auttaa asiakkaitaan laittamaan viestinnän perusasiat kuntoon. Autamme asiakkaitamme kasaamaan viestinnän työkalupakin, jolla on hyvä jatkaa eteenpäin omillaan tai viestintätoimiston kanssa.

Pohjimmiltaan viestintätoimiston työssä on kysymys valintojen tekemisestä ja merkityksistä.

Yrityselämä on 100 % todellisuutta palavereineen, asiakaskohtaamisineen ja tuotekehitysprojekteineen. Täytyy tehdä valintoja, kuinka suuri osa todellisuudesta kerrotaan ja mitä valitaan keskeiseksi avainviestiksi. Miten se kerrotaan ja mitä merkitystä sillä on vastaanottajalle?

Viestintätoimisto tekee töitä sen eteen, että saatte yrityksenä äänenne kuuluviin Suomen mediassa ja muutamissa valitsemissamme kohdemaissa, kuten Saksassa. Medianäkyvyyttä kutsutaan myös ansaituksi mediaksi. Tiedätkö, miten se ansaitaan?

Me tiedämme.

Muutosviestintä

Muutostilanteissa   yrityskaupoissa, irtautumisissa ja suurissa ulkoistamisprojekteissa, tarvitaan viestintää kipeämmin kuin koskaan.

Muutos on mahdollista viedä läpi ilman ruumiita ja tappioita. Viestinnän avulla muutos on vähemmän kaoottinen, enemmän lähellä alkuperäistä tavoitetta ja suunnitelmaa.

Ainoa tapa päästä tavoitteisiin muutostilanteessa on pitää huolta, että viestinnän perusasiat ovat kunnossa: viestinnän kaksisuuntaisuus, viestien sisältö, toistuvuus, saatavuus ja todenperäisyys.

Motivaatiota laskeva huhumylly on mahdollista estää valmentamalla johtajia, selkiyttämällä viestinnän valta- ja vastuurakenteita, tarjomalla mahdollisuus palautteeseen ja huolenpidolla siitä, että palautteella voi vaikuttaa. Kissa ja hiiret ovat samalla viestinnän pöydällä. 

Sidosryhmäviestintä


Teknologia- ja asiantuntijayritysten verkostot ovat laajoja. Verkostot rakentuvat tytäryrityksistä, palvelu- ja teknlogiatoimittajista, alihankkijoista, omasta ja jaetusta T&K-toiminnoista, agenteista ja jälleenmyyjistä. Kenen mistäkin.

Yhteistyöverkostot jakautuvat usein maantieteellisestikin laajalle alueelle. Jos koodaus on ulkoistettu  Intiaan ja tytäryhtiön tuotanto on Kiinassa, on viestinnällä ja monikulttuurisella bisnesymmärryksellä paljon arvoa.

Monen erikoisteknologiaa myyvien yritysten kannattavuus lepää tai retkottaa kansainvälisen agenttiverkoston harteilla. Miten myyntiviesti kulkee? Onko se päiväunilla vai töissä?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti