Keitä te ootte te nuoret poijat, kun en mä tunne teitä?
‒ Suomalainen kansanlaulu
Verbaali ja Tähtikuviot toimivat viestinnän hoitoalalla. Vakavasti ja totta puhuen autamme yrityksiä tekemään bisnestä vielä hieman paremmin. Keinot ovat monet.
Yritysidentiteetti
Yritysidentiteetin määrittely on oman yrityksen ominaislaadun tunnistamista ja ominaislaadun välittämistä nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille, sidosryhmille ja muulle maailmalle. Yritysidentiteetti on mahdollisimman rehellinen ja relevantti kuvaus yrityksenne ominaislaadusta.
Asiakasta kiinnostaa MITÄ teette ja MITEN teette, keitä aidosti olette.
Yritysidentiteetin tunnistamiseksi tarvitaan hiljaisen tiedon nostamista esiin. Jokaisella on sokea piste, mutta yritysidentiteetin kartoitus on oman yritystoiminnan katsomista uudesta uusin silmin ehkä uuden tulkinnan kautta. Tavoite on, että pääsitte katsomaan putsattuun peiliin hyvässä valossa; tältä me näytämme ja kuulostamme. Haluammeko olla juuri tällaisia vai haluammeko muuttua?
Kirkastetun yritysidentiteetin avulla on mahdollista päästä lähemmäksi ja selittää itseään potentiaaliselle asiakasryhmälle. Palveluntarjoajana yrityksen ei tarvitse olla paras vaan sopivin.
Potentiaalisille asiakkaille ja sidosryhmille kartoitettu ja kirkastettu yritysidentiteetti on mahdollisuus löytää Se Oikea palveluntarjoaja.
Yrityskuvan huolto
Jos yritysidentiteetin kartoitusta voisi verrata itsetutkintaan: kuka minä olen ja millaiseksi haluan tulla, niin yrityskuvan huolto on pieni kuntotarkastus yrityskuvan peruselementeille ja korjauksia osille, jotka eivät toimi.Ajatus, sana ja kuva –blogi antaa verkossa äänen omille ja asiakkaidemme pohdinnoille. Haastattelemme henkilöitä ihailemiamme henkilöitä ja puhuttelemme bisneksiä, jotka ovat onnistuneet luomaan onnistuneen yrityskuvan.
Loppu ja jatkuvuus seuraavat perässä. Kun perusasiat ovat kunnossa, on mahdollista rakentaa mediasuhteita ja havitella ansaittua mediaa.
Viestintä
Viestintä on löysä käsite ja hassu sana, joka herättää hyvin erilaisia mielleyhtymiä riippuen kuulijasta. Monelle tulee mieleen tiedottaminen, yhdelle mediasuhteet ja toinen sekoittaa viestinnän mainontaan. Verbaalin viestintä pureutuu syvemmälle. Kaivaudumme liiketoiminnan juurille ja tartumme strategiaan, tulemme mukaan liiketoiminnan muutostilanteisiin ja teemme enemmän kuin meiltä odotetaan.Viestinnällä vaikutetaan organisaation toimivuuteen, myyntiin, tunnettuuteen ja maineeseen. Iso osa työstämme on auttaa valintojen tekemisessä - mitä viestitään ja missä viestitään. Kun valinnat on tehty, autamme saamaan viestin perille.
Tuotanto
Asiakkaallemme työmme tärkein osa tuntuu katoavan näkyvistä. Tuotannon tunnit ja lopullinen tuote, verkkosivu, kuvitus, logo tai valokuva, on konkreettinen ja helppo hankittava. Mutta mitä asiakkaan kannattaa maksaa ajattelusta? Mikä on oivalluksen arvo? Lisääkö parempi typografia kannattavuutta?Vakavasti ja totta puhuen mietimme usein, mikä on totuus. On helpompi olla jotain mieltä. Mitä paremmat perustelut mielipiteelleen löytää, sitä lähempänä kuvittelee olevansa totuutta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti