maanantai 25. maaliskuuta 2013

Yrityskuvaa intohimolla ‒ miltä näyttää turvallinen tutkimustieto?


‒ Jos ihmisiä ärsyttää joku pieni yksityiskohta, niin se vie huomion pois itse asiasta. Ihmiset eivät välttämättä havaitse, jos yrityskuva puuttuu, mutta jokin heitä silti häiritsee. Yrityskuvan huolto lisää huomioarvoa, toteaa Eläketurvakeskuksen viestintäjohtaja Kati Kalliomäki.

Eläketurvakeskus tuottaa tutkimuksia, tilastoja ja ennusteita päätöksenteon tueksi sekä eläketurvan arviointiin ja kehittämiseen. Yrityskuva kattaa kaiken asiantuntijatiedon, mitä Eläketurvakeskus tuottaa.
‒ Me halutaan, että meidän tuottama tieto on päätöksenteossa mukana ja asioista puhutaan oikeilla faktoilla. Totta kai se vaikuttaa myös tutkimus- ja faktatiedon käyttöön, millaiseen pakkaukseen tieto on paketoitu. Tällä ajatuksella ryhdyimme kehittämään yrityskuvaamme, kun aloin vetää täällä viestintää.

Kun yrityskuvan huolto aloitettiin Eläketurvassa 2009, niin monet, esimerkiksi matemaatikot ja taloustieteilijät pitivät työtä omituisena. Suhtautuminen on muuttunut, ja yrityskuva on nyt intohimon kohde, vaikka oma työ olisi statistiikkaa ja numeroita.  
‒ Mieletöntä, että meillä kaikki ovat sitoutuneet yrityskuvaan. Vaikka alku oli kivistä, nyt jokainen numeroihminenkin ottanut graafisen ilmeen omakseen. Kun meillä opittiin yrityskuvan maailmaan, niin kaikki ovat samalla alkaneet arvostaa sitä. Jokaisella on tarve tuntea ylpeyttä omasta työpaikasta.

Huollettu yrityskuva takaa, että tieto menee perille saakka.
‒ Kun tietoa on tarjolla paljon, ja kaikki haluavat olla äänessä brändäämällä itsensä asiantuntijoiksi, on sitäkin tärkeämpää, että vastuullisen ja puolueettoman toimijan tarjoama tieto on tunnistettavaa.

‒ Ulkopuolisille tulee turvallinen tunne, että tää on tätä. Tämä tieto tulee Eläketurvakeskuksesta ja on meidän näköistä. Jokainen tietää silloin, mitä lukee. Ja se on vaan etu, että paketti on miellyttävän näköinen. 






Eläketurvakeskuksen viestintäjohtaja, Kati Kalliomäki. Kuva: Jouko Ollikainen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti